Teatru si Film

NAVETA CULTURALA #5 – Bucuresti – Craiova – Bucuresti – pentru spectacolul FEMEIA MARII de Henrik Ibsen in regia apreciatului artist ucrainean Andriy Zholdak

Cea de a cincea editie a proiectului NAVETA CULTURALA desfasurat de Teatrul National „Marin Sorescu” din Craiova este dedicat tulburatorului spectacol FEMEIA MARII de Henrik Ibsen in regia lui Andriy Zholdak. Astfel, iubitorii de teatru din Bucuresti vor putea calatori in scop cultural la Craiova sambata, 26 martie 2022, pentru a viziona acest spectacol.

Plecarea catre Craiova se va face dimineata la ora 10:00 din Bucuresti, TNB (parcarea din fata Salii Studio). Intoarcerea va fi dupa spectacol, in acelasi loc.

Pretul biletului (132 lei) include transportul tur-retur cu autocarul si locul la spectacol, iar biletele pot fi achizitionate direct din site-ul teatrului:
https://ebilet.tncms.ro/ebilet/Spectacol/Edit/1059

„Femeia Marii” in regia lui Andryi Zholdak se incadreaza in suita de experiente care te solicita in postura de spectator de teatru. Te si sperie, iti poate placea, te revolta, te poate emotiona, iti inspira respect, te poate epuiza, te poate plictisi – nu te lasa, in niciun caz, fara reactii. Intr-un context mai larg in care tocmai melanjul dintre autentic-estetic-social a devenit reperul calitatii, un spectacol care iti da ocazia sa iti nuantezi impresiile atat de bogate pe care ti le genereaza e o experienta necesara.
Alina Epingeac, critic de teatru

Spectacolul Femeia marii de Henrik Ibsen in traducerea lui Valeriu Andriuta si versiunea scenica a Ioanei Malau ii are in distributie pe actorii Costinela Ungureanu, Nicolae Vicol, Angel Rababoc, Raluca Paun, Petronela Zurba, Catalin-Mihai Miculeasa, Catalin Vieru, Irina Danciu si Roxana Mutu.
Regia, co-scenografia, light design-ul si ilustratia muzicala sunt semnate de catre Andriy Zholdak, decorul si creatia video poarta semnatura lui Danilo Zholdak, costumele sunt semnate Yan Zholdak, iar muzica poarta amprenta lui Valentyn Silvestrov.

Punerea in scena a acestui text la Nationalul craiovean starneste reactii controversate si deranjeaza un anumit tip de public care se regaseste in poveste si nu stie cum sa depaseasca situatia. Obisnuit in ultima vreme cu spectacolele online si de scurta durata, media fiind undeva la 1h 30 min, si avand o putere de concentrare in timpul acestor tip de reprezentatii, a gasit spectacolul lung, repetitiv si decalat in raport cu ceea se difuzeaza de obicei sau cu ce se vede in sala. Cele patru ore, cu pauza, sunt impartite inegal din punct de vedere al numarului actorilor prezenti pe scena, cat si prin decor.

La prima vedere, obiectiile pot fi justificate: actorii sunt prezenti toti doar in prima parte, scenografia nu este cea mai fericita – din anumite unghiuri nu se vede la fel, dar acest spectacol psihologic este construit pe o reteta perfecta, care il face extraordinar. O analiza atenta, profunda a tuturor elementelor arata ca spectacolul respecta intocmai structura si grila conventiilor dramatice potrivit unui algoritm bine stabilit, dificil de realizat, iar rezultatul este vizibil: un spectacol modern creat cu ajutorul acestor mici imperfectiuni. Compozitia unui astfel de spectacol isi fixeaza ca punct de referinta o serie de reguli precise, de o anumita structura si un anumit tip de comportament, insa doar pentru a fi incalcate si pentru a desavarsi un act artistic contemporan.
Georgiana Ene, Ziarul Metropolis

Castigator al Premiului UNESCO pentru arte performative (2004) dar si al celebrelor Premii Masca de Aur (Rusia) si OPER (Germania), regizorul ucrainean de teatru si opera Andriy Zholdak monteaza pentru prima data la Nationalul craiovean la propunerea domnului George Banu, Presedinte de Onoare al AICT – Asociatia Internationala a Criticilor de Teatru si consilierul artistic al proiectului „Femeia marii”.

Andriy Zholdak este unul dintre regizorii a caror expresie scenica deriva din universul personal intesat de sentimente contorsionate si ganduri deloc confortabile pentru un privitor inocent. Nu e deloc comod sa privesti in lumea sa. Nu e nici entertaining, nici dragut. Spectatorul unui maraton teatral de multe ore conceput de eternul „copil teribil” ucrainean nu e invitat intr-un salon politicos pentru a vedea o poveste imbibata cu decenta si condescendenta. Daca nu esti pregatit sa faci si tu saltul periculos in vortexul tulburator de suferinte si maladii filtrate in simbol, e foarte posibil sa ratezi intalnirea atipic de sincera cu un artist pe care fie il iubesti, fie il urasti cu aceeasi pasiune dictata de forta pe care o impune in montarile sale.
Alina Epingeac, critic de teatru

Andriy Zholdak, regizor ucrainean de teatru si opera, nascut la Kiev, a studiat regia de teatru la Moscova, la clasa profesorului Anatoli Vasiliev. A pus in scena spectacole de teatru si opera in Ucraina, Franta, Rusia, Romania, Germania, Elvetia, Finlanda, Suedia, Macedonia, Belgia, Polonia, Muntenegru.

Prelegerile sale pe teme precum „Actorul viitorului“ si “Quantum Teatru” dar si atelierele speciale care diseca Arta Actoriei au fost tinute in Brazilia, Japonia, Italia, Spania.

A primit Premiul UNESCO pentru arte performative in 2004, Premiul Masca de Aur la categoria Cel mai bun spectacol de opera si Cel mai bun regizor pentru spectacolul „Evgheni Oneghin” de P.I. Ceaikovski la Teatrul Mihailovski din Sankt Petersburg in 2014, iar in 2016, tot Premiul Masca de Aur la categoria Cel mai bun Ansamblu, pentru spectacolul „Trei surori” de A.P. Cehov la Teatrul Alexandrinski din Sankt Petersburg, iar la editia 2022 a Premiilor Masca de Aur este nominalizat la categoria cel mai bun regizor pentru spectacolul „Nana” dupa Emile Zola, montat tot la Teatrul Alexandrinski din Sankt Petersburg, spectacol care mai are si alte patru nominalizari.

Montarea sa cu opera Vrajitoarea de Ceaikovski la Opera din Lyon a fost declarata cel mai bun spectacol din 2019 la Premiile OPER din Germania si nominalizata pentru cea mai buna productie la Premiile Mondiale OPER din 2020.
Cea mai recenta productie montata de Zholdak este opera Castelul Printului Barba-Albastra a lui Bartók la Opera din Lyon, Franta, in primavara lui 2021.

FEMEIA MARII
de Henrik Ibsen
Traducerea: Valeriu Andriuta
Versiunea scenica: Ioana Malau

Regia, co-scenografia, light-design-ul, ilustratia muzicala: Andriy Zholdak
Asistent de regie: Valeriu Andriuta
Decorul si creatia video: Danilo Zholdak
Costumele: Yan Zholdak
Muzica: Valentyn Silvestrov

Translator: Corina Druc
Consilier artistic al proiectului: George Banu

Cu: Costinela Ungureanu, Nicolae Vicol, Angel Rababoc, Raluca Paun, Petronela Zurba, Catalin-Mihai Miculeasa, Catalin Vieru, Irina Danciu, Roxana Mutu.
Durata spectacolului:
Partea I: 1h 50 min
Partea a II-a: 2h
* spectacol recomandat persoanelor peste 18 ani

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Avand in vedere reglementarile legale in vigoare, participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, cat si pentru persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS- CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore. De asemenea, participarea este permisa si persoanelor care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2.

Contact Agentia teatrala:
Strada Alexandru Ioan Cuza, nr. 11, in cladirea teatrului
Telefon: 0251.413.677
Program: Luni – Vineri: 11:00 – 19:00; Sambata – Duminica: 12:00 – 19:00

TEATRUL NATIONAL „MARIN SORESCU” CRAIOVA
https://tncms.ro
https://www.facebook.com/tncms.oficial
https://www.instagram.com/teatrul_national_craiova

Teatrul National „Marin Sorescu” din Craiova este unul dintre cele mai importante teatre din tara, cu o traditie de peste 170 de ani si cu o activitate internationala de prestigiu a carei lunga si bogata istorie a culminat cu spectacolele legendare ale lui Silviu Purcarete, prezentate in cadrul celor mai importante festivaluri de teatru din intreaga lume dar si cu imensul succes international al Festivalului Shakespeare, care aduce in Romania spectacole de pe cinci continente, la fiecare doi ani.

Acum, cu o viziune contemporana, teatrul abordeaza perspectivele prezente si viitoare, adresandu-se unui spectru din ce in ce mai larg de public, in conformitate cu provocarile actuale.