Psihologii cred ca schimbarea mentalitatii este esentiala pentru a deveni un manager de succes. Managerii de succes sunt persoanele care au capacitatea de a se adapta la schimbari, de a motiva si de a se angaja in procesul de invatare continua. Pentru a deveni un manager de succes, trebuie sa fii dispus sa iti asumi riscuri, sa urmezi o metodologie de lucru si sa inveti sa lucrezi in echipa. De asemenea, trebuie sa te poti concentra pe rezultatele pe care le-ai obtinut si sa faci schimbari in modul in care iti conduci echipa, afirma specialistii.
Mai mult decat atat, cunoscutul psiholog Laura-Maria Cojocaru, presedinte si fondator al Institutului de Neuro-Programare Lingvistica Somato-Integrativa (INLPSI), considera ca un manager cu succes este un lider carismatic si motivate, are o viziune clara, comunica cu eficacitate si are abilitatea de a lua decizii eficiente. De asemenea, un manager cu succes este un bun ascultator, este capabil sa gestioneze conflictele si are abilitati de rezolvare a problemelor. Managerul cu succes este responsabil, are o atitudine pozitiva si este orientat spre rezultate. Acesta isi respecta angajatii si le ofera oportunitati de crestere si dezvoltare profesionala.
„De multe ori incercam sa ne imaginam cum ne-am purta noi daca am fi in locul sefului nostru, cum i-am trata pe ceilalti si care ar fi elementul cheie care ne-ar transforma intr-un manager de succes. Multi ar alege sa fie o persoana permisiva, sa puna mai mult accent pe comoditate si mai putin accent pe obiectivele comune si interesele companiei. Daca e sa privim obiectiv situatia, un manager de succes poate fi caracterizat prin: (a) Abilitati de comunicare si de negociere puternice: intelegerea nevoilor clientilor si stabilirea de relatii cu ei, precum si a capacitatii de a influenta oamenii si de a le convinge sa ia decizii adecvate; (2) Capacitatea de a lua decizii informate si de a face planuri de actiune clare: intelegerea si implementarea de actiuni pe baza datelor, in scopul atingerii obiectivelor propuse. (3) Abilitatea de a gestiona echipele eficient: dimensiunea si motivarea grupurilor de lucru, precum si evaluarea si dezvoltarea angajatilor pentru a atinge obiectivele organizatiei, (4) Experienta in managementul financiar: intelegerea si implementarea bugetelor, precum si monitorizarea si evaluarea cheltuielilor, (5) Abilitati de lider: luarea deciziilor corecte si corectarea rapida a greselilor si nu in ultimul rand (6) Abilitatea de a gandi strategic: identificarea si implementarea unor obiective pe termen lung pentru organizatie”, explica psihologul Laura-Maria Cojocaru.
Mai mult decat atat, psihologul Laura Maria Cojocaru propune o serie de 10 pasi pe care orice manager ar trebui sa ii urmeze pentru a se transforma intr-un adevarat lider pentru echipa pe care o organizeaza:
1. Educati-va. Pentru a deveni un manager de succes, este important sa va educati cu privire la abilitatile manageriale necesare. Cautati materiale de lectura, participati la ateliere de lucru si inscrieti-va la cursuri de management.
2. Ganditi in mod strategic. Pentru a fi un conducator de succes, este esential sa fiti capabil sa ganditi in mod strategic si sa luati decizii ce au in vedere cresterea si performanta intregii organizatii.
3. Cercetati. Utilizati-va abilitatile de cercetare pentru a cunoaste business-ul si sectorul in care va desfasurati activitatea. Astfel puteti gasi ce strategii si tactici de management functioneaza cel mai bine.
4. Stabiliti tinte realiste. Trasati directii realiste pentru echipa dvs. si proiectele pe care le conduceti. Asigurati-va ca obiectivele si actiunile pe care le stabiliti duc echipa dumneavoastra la realizarea succesului pe termen lung.
5. Inspirati-va echipa. Este esential sa va asigurati ca echipa va respecta si are incredere in ceea ce faceti. Pentru asta, adresati-va echipei, ascultati-le preocuparile si cererile si respectati-i pe cei pe care lucrati.
6. Comunicati clar. O buna comunicare este esentiala pentru a ramane conectat la echipa dvs. Redactati plenare, prezentati in mod clar ce trebuie facut si oferiti feedback si incurajare.
7. Monitorizati progresul. Evaluati progresul pe masura ce se deruleaza. Utilizati metrici pentru a va asigura ca lucrurile se desfasoara conform planificarii si faceti corectii inainte ca reputatia companiei sau a produselor sa fie afectate.
8. Anticipati nevoile. Pentru a gestiona problemele cu succes, preveniti actiunile si dezvoltati procese preventive pentru a va asigura ca se organizeaza toate operatiunile eficient si profesional.
9. Laudati si rasplatiti succesul. Este important sa incurajati performanta prin oferirea de recompense si recunoastere. Acest lucru va stimula productivitatea si dedicarea echipei.
“Managerii devin lideri prin exemplificarea si promovarea unor valori, atitudini si prin crearea si promovarea unor obiective in cadrul organizatiei. Ei folosesc comunicarea si motivarea pentru a-si inspira si dirija echipa, au curaj si rabdare in luarea deciziilor si sunt angajati in identificarea si iesirea din situatii dificile. Pentru a deveni un lider bun si respectat, managerii trebuie sa lucreze continuu la abilitatile lor si sa investeasca energia in dezvoltarea relatiilor. Astfel de lideri au un impact semnificativ asupra eficientei si performantei organizatiei si a persoanelor din jurul lor”, conchide psihologul Laura-Maria Cojocaru, presedinte si fondator al Institutului de Neuro-Programare Lingvistica Somato-Integrativa (INLPSI).
Laura-Maria Cojocaru, presedinte si fondator al Institutului de Neuro-Programare Lingvistica Somato-Integrativa (INLPSI) si presedinte si fondator al Asociatiei ”Generatia Iubire” este Psiholog-Psihoterapeut expert si Trainer in Programare Neuro-Lingvistica. A studiat natura mintii umane urmand 9 formari profesionale cu abordari diferite – psihoterapie integrativa, hipnoza clinica, relaxare si psihoterapie ericksoniana, psihoterapie de cuplu si familie, psihologie clinica, neuro-programare lingvistica, terapii florale Bach, consultant Panorama Sociala, instructor international yoga, formator acreditat CNFPA. De peste 14 ani ghideaza oamenii atat in sedinte individuale cat si de grup si organizeaza cursuri si traininguri in Romania, cu scopul de a-i face pe oameni sa-si acceseze si utilizeze la potential maxim resursele interioare.
Adauga comentariu