Home » Daniel Radulescu

Daniel Radulescu

”Dragoste la prima flama”, asa descrie Daniel Radulescu primul sau ”date” cu metalul, material in care a ajuns sa sculpteze dupa ce a incercat piatra, lemnul, rasina, lutul si chiar fructele. Cu fascinatia artistului care gaseste mereu motive de uimire atunci cand creeaza, topeste si modeleaza otelul cu respect si rabdare pana il transforma in lucrari de arta deosebite.

https://artpres.ro/wp-content/uploads/2021/01/Daniel-Radulescu.jpg

Antreprenor si student la 24 de ani

Inceputul este mereu dulce-amarui. Este un entuziasm combinat cu multa confuzie si o usoara teama. La 24 de ani, mi-am deschis firma si la scurt timp am dat la Universitatea Nationala de Arte, sectia Sculptura, sub indrumarea profesorilor Adrian Ilfoveanu si Mihai Rusen. Primul an de facultate reuseam sa ma intretin din proiectele de grafica digitala, avand in spate colaborari cu peste 100 de companii. Recomandarile veneau din inertie, doar ca trebuia sa muncesc la ele noaptea, pentru ca ziua eram la atelier.

Dar atunci am invatat sa pretuiesc fiecare minut si sa fac fiecare zi sa conteze. Organizam in avans urmatoarele 4-5 saptamani, ca sa pot include tot. A fost un an pe care nu o sa-l uit niciodata, extrem de epuizant fizic, dar mai ales psihic. Anul 2 a fost o fuziune intre grafica si sculptura. Atunci am reusit sa vand primele sculpturi si am investit totul in primele mele unelte. Cand mi-a ajuns primul polizor, de fericire am dormit o saptamana cu el in pat. Abia din anul 3 am reusit sa ma desprind aproape complet de grafica si sa fac doar sculptura. Toate colaborarile din trecut m-au ajutat foarte mult in abordarea mea cu clientii din prezent, importanta unui deadline si tratarea celui mai marunt lucru cu o maxima importanta.

Din punct de vedere tehnic, sculpturile le fac prin fuziunea a doua tehnologii de sudura, sunt lucrate prin adaos de zeci, sute sau chiar mii de straturi de otel. Le ofer expresivitatea direct, fara matrite sau forma, iar aici simt experienta anilor din spate in grafica 3D, care ma ajuta sa vizualizez bine forma inainte, pe care sa o conturez din straturi de otel.

Prima expozitie

Prima mea expozitie a fost in 2017, organizata si marketata cu totul de mine. A fost o provocare, dar ma bucur ca asa a fost debutul meu. Sunt enorm de multe lucruri pe care le inveti daca incerci sa faci toata treaba aceasta de unul singur. La finalul fiecarei expozitii imi fac o lista cu lucrurile pe care nu le-am facut corect sau care ar fi putut fi facute mult mai bine.

https://artpres.ro/wp-content/uploads/2021/01/Daniel-Radulescu-3.png
https://artpres.ro/wp-content/uploads/2021/01/Daniel-Radulescu-4.png

Investitii in arta ta

Investitii au fost si sunt multe, mai ales in sculptura, unde depinzi de mai multe tehnologii si unelte. O alta investitie a fost echipamentul de protectie, unde, in urma a trei intoxicari de la sudura, am luat toate resursele financiare pe care le aveam si am mers pe o protectie de la un furnizor, care la nivel global, e cel mai bun. Probabil cea mai inteligenta miscare a mea de pana acum. Asa a inceput de altfel si colaborarea mea cu giganticul 3M, carora le-am atras atentia achizitionand ceva destul de rar la noi. Ulterior, cei de la Bosch m-au descoperit in urma unui interviu in revista Tarom si au venit in intampinare si mi-au echipat tot atelierul.

https://artpres.ro/wp-content/uploads/2021/01/Daniel-Radulescu-5.jpg

Alte proiecte artistice

In 2017, am condus partea de grafica la cel mai complex design din terrazzo din Europa, realizand un desen de 1.200 mp intr-un mall din capitala, proiect realizat de firma Aragon. In 2018, am coordonat si lucrat impreuna cu alti 6 artisti, aproximativ 50 piese pentru Muzeul de Istorie Bucovina din Suceava, unde au fost de la obiecte realizate 3D si printate, la busturi in ipsos.

Anul 2019 a venit cu un proiect ceva mai artistic, cand am avut placerea sa colaborez cu Teatrul de Comedie, in realizarea scenografiei a piesei de teatru „Viziuni” scrisa si regizata de Marius Florea Vizante, unde cel mai mare castig in acest proiect a fost creat de oamenii implicati, plini de pasiune si de munca in echipa.

https://artpres.ro/wp-content/uploads/2021/01/Daniel-Radulescu-6.jpg.png
https://artpres.ro/wp-content/uploads/2021/01/Daniel-Radulescu-7.png

Din pandemie

Pandemia m-a gasit acolo unde eram si inainte: la atelier. Mi-am remodelat inclusiv modul in care comunic cu clientii, stilul de promovare si, mai ales, planul pe care il aveam pe urmatorii 1-2 ani. Privind din unghiul optimistului, printre avantajele izolarii a fost accesul la mai mult timp liber al oamenilor, pe care am avut grija sa-l umplu cu rasfoitul catalogului meu, si un moment bun de investit in social media, care stim cu totii ca a reprezentat un liant bun in comunicare in aceasta perioada. Provocari sunt mereu, dar vin sub o forma sau alta, important este cum stii sa le intampini si sa le rezolvi.

Unde ai gasit inspiratie

Este o perioada cu adevarat apasatoare pentru toti, iar lipsa de control si de previziune ne poate incorseta, insa trebuie sa extragem ce e bun si sa dezvoltam de acolo. Limitarile ne vor forta sa stam mai mult izolati in atelier, iar nivelul crescut de emotii care ne domina pot directiona creativitatea. Rezultatul carantinei anterioare a fost sa realizez 3 sculpturi inspirate de tot ce traiam, dar per total, e un moment in care creativitatea este vie si pompata la maxim.

Rutina pentru pastrarea optimismului

Nu am simtit ca a trebuit sa fac lucruri ca sa-mi pastrez optimismul. Sunt asa din fire si ma adaptez la situatie. Am vazut-o ca pe o provocare mai mult, iar in rest, mi-am pastrat rutina clasica: trezit, baut cafea si fugit la atelier, iar seara ma recompensez pentru ziua productiva cu un pahar de vin alb combinata cu un film sau o carte buna.

Creatiile din 2020

Singurul dezavantaj a fost lipsa de expozitii si lipsa de evenimente unde ai posibilitatea sa cunosti oameni noi. Totusi, anul acesta am reusit sa fac 18 sculpturi, dintre care 16 sunt vandute, plus alte 6 sculpturi vandute in stadiul de proiect pentru 2020/2022. Anul acesta a fost si anul cu cele mai multe contactari din partea galeriilor de arta, atat din Canada, Hong Kong, Italia, Madrid, Los Angeles și Germania.

Planuiesc in 2021 sa fac o serie de lucrari pentru fiecare in parte si sa incep sa ma extind international, oferindu-le exclusivitatea pentru regiunea respectiva. Prezenta constanta pe retele de socializare m-au adus aproape si de colectionari Internationali, devenind ulterior clienti. Cel mai interesant a fost sa trimit o sculptura in Kuwait.

Interviurile si-au facut foarte constant prezenta in 2020, printre cele mai deosebite a fost unul difuzat LIVE in Australia iar altul in Dubai si aparitia in revista Lodka din Rusia, destinata iubitorilor de yachturi si lux. Bineinteles, si acest interviu 🙂

Efectele pandemiei asupra culturii si artei romanesti

Pe fiecare artist l-a lovit altfel perioada aceasta. Din pacate, din ce observ, multi si-au redirectionat panzele spre o alta directie si au intrat intr-o etapa de supravietuire. Dar in tot acest haos, sursa de inspiratie a fost evidenta si cred ca o sa se faca simtita in lucrarile artistilor cativa ani de acum inainte.

Cum inchei anul 2020

Il termin cu un vibe tare bun si vad un 2021 interesant, cu multe perspective. Deja am inceput sa-l planific si sa-l organizez. Sunt multumit, insa stiu ca puteam mai mult, sa ma organizez mai bine, dar a fost un an in care am invatat multe si urmeaza sa le pun in practica in anul care vine.