Sport

Germania – Romania, cel mai vizionat meci de la EURO U21

Maratonul transmisiunilor sportive ale Televiziunii Romane de la Campionatul European UEFA EURO U21 a readus in atentia publicului fotbalul noii generatii. Aproape 1.700.000 de telespectatori in cel mai urmarit minut al partidei Germania – Romania.

Cu 5 puncte acumulate in faza grupelor Campionatului European de fotbal UEFA EURO U21, la fel ca primele doua echipe claste in grupa A, nationala de tineret a Romaniei paraseste competitia neinvinsa, cu fruntea sus. Diferenta de golaveraj face ca elevii lui Mutu sa nu fie calificati in sferturi, in locul Germaniei sau Tarilor de Jos – echipe puternice, pretendente la titlu. Desi publicul nu a putut fi prezent in tribune, telespectatorii au strans randurile si au tinut aproape de Nationala U21 in toate meciurile jucate in faza grupelor, partida cu Germania, transmisa in direct la TVR 1 marti, 30 martie, fiind cea mai urmarita de pana acum din tot campionatul.

1.680.000 de romani au stat cu sufletul la gura la finalul meciului cu Germania, sperand la un gol in poarta aparata de Finn Dahmen, cel mai vizionat minut al partidei inregistrandu-se la ora 20:49. Ratingul TVR 1 in acel moment ajungea la 9.5%*, iar cota de piata atingea 19,1%**. Pe intreaga durata a meciului (in intervalul orar 19:00 – 20:50), TVR 1 s-a clasat pe pozitia a doua in clasamentul audientelor. In medie, peste un milion de romani au urmarit Germania – Romania, principalul post al Televiziunii Romane inregistrand un rating mediu de 5,7% si un share mediu de 13,5% la nivel national, respectiv 6,5% rating mediu si 15,8% cota medie de piata la nivelul publicului urban. Un procent de 5,7% a reprezentat ratingul mediu pe target comercial, cota medie de piata pe publicul mentionat fiind de 19,2%.

De altfel, intalnirea cu reprezentativa de tineret a Germaniei a adunat in fata micilor ecrane cel mai mare numar de suporteri tricolori, 1.007.000, in medie. Partida disputata sambata in compania tarii gazda Ungaria a fost vizionata de o medie de 950.000 de telespectatori, iar cea cu Tarile de Jos, care a deschis participarea Romaniei in faza grupelor, a adus 768.000 de romani la TVR 1.

Timp de 8 zile (24-31 martie), TVR a tinut publicul conectat la fotbalul indraznet al tinerei generatii, oferindu-i peste 36 de ore de meciuri de la Campionatul European de Fotbal U21. Comentate de Marian Olaianos si Emil Hossu-Longin de la fata locului, dar si de colegii lor de la Bucuresti, Dragos Bocanaciu, Bogdan Tomulica si Narcis Selaru, partidele de fotbal de la EURO U21 au fost completate cu peste 850 de minute de analize si detalii la cald despre evolutia competitiei desfasurate in acest an in Ungaria si Slovenia. Cristian Mandru si Costin Desliu au moderat „Studiourile UEFA EURO U21″, in care invitatii Ovidiu Ioanitoaia, Aurel Ticleanu, Alin Buzarin si Marian Mitran au venit cu informatii si clarificari pentru microbisti.

Miercuri, 31 martie, telespectatorii pot urmari la TVR ultimele intalniri din faza grupelor de la EURO U21 2021, dupa cum urmeaza:
ora 19:00 Danemarca – Rusia (Grupa C) TVR 1 ora 19:00 Islanda – Franta (Grupa C) TVR 2 ora 22:00 Elvetia – Portugalia (Grupa D) TVR 1 (inregistrare de la ora 19.00) ora 22:00 Croatia – Anglia (Grupa D) TVR 2 (inregistrare de la ora 19:00) TVR transmite in direct si in exclusivitate toate partidele Campionatului European de Fotbal U21. Fazele superioare ale competitiei sunt programate sa se dispute in perioada 31 mai – 6 iunie. Meciurile sunt in direct la TVR 1 si TVR 2, evenimentul fotbalistic fiind accesibil oricarui iubitor al sportului rege.

*Rating (RTG%) reprezinta numarul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzata de o statie TV. Ratingul poate fi exprimat in cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din universul targetului analizat.
**Cota de piata (Market Share – SHR%) reprezinta raportul procentual dintre numarul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o statie TV si numarul mediu de telespectatori de pe toate statiile TV, calculat pentru acelasi interval orar (sau emisiune).
Sursa: Kantar Media, date prelucrate SRTv