Tehnologie

Au aparut capsulele de cafea biodegradabile

Ultima inovatie in domeniul cafelei, acum si in Romania

Romanii sunt mari iubitori de cafea, acest lucru confirmat si de ultimele date facute publicitatii de Statista.com. Potrivit sursei, in anul 2021, valoarea pietei de cafea din tara noastra a ajuns la 1,66 de miliarde de Euro, in crestere fata de anii precedenti, estimandu-se, in perioada 2021-2025, o crestere a pietei cu 2,89%.
Cu toate acestea, multi romani prefera cafeaua de la automate, metoda deloc prietenoasa cu mediul inconjurator, tinand cont ca, anual, milioane sau poate zeci de milioane de peturi de carton si plastic sunt aruncate la cosul de gunoi.
Pentru a combate acest fenomen ingrijorator, un roman a introdus in tara noastra o tehnologie revolutionara si cu impact major asupra mediului; este vorba despre capsulele de cafea biodegradabile, compostabile. Acestea sunt realizate dintr-un material organic, care faciliteaza descompunerea elementelor, transformand practic capsula de cafea intr-un compost, intr-o perioada de cel mult 3 luni. Astfel, capsulele de cafea se transforma intr-un ingrasamant natural si organic ce poate fi utilizat chiar si in agricultura.
„In prezent, majoritatea capsulelor de cafea, sunt realizate din plastic sau din aluminiu, si sunt foarte greu de diferentiat. Acestea fiind non-biodegradabile, raman in sol fara a fi absorbite, iar in consecinta provoaca poluare si alte probleme de mediu. Am luat decizia sa introducem o inovatie autentica care este in mare trend in Europa de Vest si care combina calitatea, prospetimea si aroma cafelei, iar in acelasi timp faciliteaza consumatorilor bucuria si comoditatea folosirii capsulelor compostabile, biodegradabile, care au un puternic impact ecologic. Se preconizeaza ca in urmatorii ani toti producatorii de capsule cafea sa utilizeze aceasta metoda ECO FRIENDLY iar cele din plastic si aluminiu vor disparea treptat”, declara Iosif Molnar, managerul magazinului online http://www.kafferoma.ro, magazin care comercializeaza acest tip de produse.