Home » La pas prin atelierele UAP din Selari 13 Anca Muresan, Emilia Persu, Ileana Stefanescu si Beti Vervega isi deschid, sambata, atelierele
Evenimente

La pas prin atelierele UAP din Selari 13 Anca Muresan, Emilia Persu, Ileana Stefanescu si Beti Vervega isi deschid, sambata, atelierele

Patru noi ateliere isi deschid portile sambata, 22 octombrie, in cadrul evenimentului „La pas prin atelierele UAP din Selari 13”, o initiativa a Asociatiei Nucleu 0000, care vizeaza familiarizarea publicului larg cu spatiile de creatie din centrul Bucurestiului. Intre orele 12.00-18.00, artistii Anca Muresan, Emilia Persu, Ileana Stefanescu si Beti Vervega isi asteapta vizitatorii, public de specialitate si iubitori de arta deopotriva, in lumi personale, cu panze si culori, dar mai ales cu idei si concepte despre arta contemporana. In acelasi interval orar, in Galeria Atelier 35, care se afla la parterul cladirii de ateliere din Selari 13, va putea fi vizitata expozitia Nucleu 0010. Intalniri inoportune (artisti: Roberta Curca, Alexandra Ivanciu, Diana Miron, Marina Oprea, Nicolae Comanescu, Anca Muresan, Beniamin Popescu si Elena Scutaru).
Spatii dedicate artei abstracte contemporane anima o strada cu iz interbelic in Centrul Vechi al Bucurestiului. Ateliere de creatie din Selari graviteaza in jurul legendarului Atelier 35, o galerie a Uniunii Artistilor Plastici care pune la maxima incercare creativitatea si ingeniozitatea artistilor si curatorilor tineri, pana in 35 de ani. Misterioase pentru cei care le intuiesc din strada culorile, vanate de creatori si de iubitorii de arta deopotriva, atelierele sunt locul de refugiu in care un artist doreste sa experimenteze, sa distruga, sa construiasca, sa arunce, fara un scop precis uneori, mai mereu fara judecati de valoare. Unele ateliere capata o identitate atat de clara incat devin ele insele muzee. Altele gazduiesc intalniri legendare, iar altele sunt scotocite, in cautarea acelor lucruri personale, obiecte, schite sau notite, care ar putea aduce noi sensuri unui parcurs artistic. Ascunse in cladiri de patrimoniu, cel mai adesea in zone istorice ale orasului, atelierele sunt rareori accesibile publicului larg si, cel mai adesea, raman inchise chiar si pentru specialisti sau pentru comunitatea artistica. E de inteles, de vreme ce contin comori. Ar putea ascunde centrul de echilibru al unei nebuloase cromatice din universul Ancai Muresan sau structura subtila a experientelor in progresie din secventele de realitate feliate de Emilia Persu. Poate colturi geometrice evadate dintr-o himera visata de Ile Stefi sau ecoul unui pattern infinit din lucarile lui Beti Vervega.
„Acum mult timp, atelierul meu era o fosta macelarie pe Tunari. Primul. Dupa ce pictasem si dormisem intr-o camera la parinti. Bucuroasa dimineata sa incep ziua pictand. Nu ma deranja mirosul de terebentina. Apoi, la Düsseldorf, am avut un atelier-buncar, fost depozit al postei, fara lumina naturala. Nu ma deranja betonul. In prezent – un atelier locuibil in nordul Düsseldorfului, construit in 1937, inalt, frumos, dar chinuitor ani de zile, si unul mai mare, devenit si depozit, in sudul orasului. Zilnic de la unul la celalalt. Pictura in acril, ulterior si modelaj. In paralel, atelier in Selari, vedere catre Curtea Veche. Desene pe suluri de hartie si serii de haiku-uri fals moralizatoare”.
Anca Muresan
Lansat la inceputul lunii octombrie, cand au fost deschise atelierele de creatie din Piata Amzei, proiectul Inter-Exterior este un instrument atat pentru familiarizarea publicului de specialitate, cat si a celui larg, cu cladirile UAPR din centrul Bucurestiului. Pe langa functia sa educativa, initiativa incearca sa aduca in discutie publica, dar mai ales in mediile direct interesate, problema lipsei atelierelor de creatie in Romania. Tema este pusa in discutie in cadrul initiativei Inter-Exterior, un proiect co-finantat de AFCN si coordonat de artista Gabriela Mateescu. Demersul are misiunea de initia un dialog centrat pe necesitatea accesului la spatii de creatie, in conditiile in care, in Romania, atelierele la costuri accesibile si cu contracte de lunga durata sunt oferite doar de Uniunea Artistilor Plastici.
ARTISTI care au acceptat invitatia de a-si deschide atelierele:
Anca Muresan (n. 1965) a absolvit Institutul de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu” din Bucuresti (1991) la clasa de pictura a profesorului Florin Mitroi. In 1998, a inceput specializarea sub conducerea Prof. Komrad Klapheck la Kunstakademie Düsseldorf, unde si-a incheiat si studiile in 2000. Lucreaza la Düsseldorf si Bucuresti.
Emilia Persu este absolventa a Institutului de Arte Plastice “Nicolae Grigorescu”, 1998, la sectia Pictura, clasa Florin Mitroi. Membra a Uniunii Artistilor Plastici din Romania din 1998, a avut mai multe functii de conducere in cadrul Uniunii de-a lungul anilor. Cu o vasta activitate artistica internationala, ce cuprinde expozitii personale si de grup la Ljubljana, Lisabona Milano, Paris, Budapesta, etc. si lucrari in colectii publice si private, Emilia lucreaza de asemenea ca si curatoare, organizand diverse expozitii.
Ile Stefi (Ileana Stefanescu), este doctor in arte vizuale, a absolvit Universitatea Nationala de Arte, sectia pictura (2004-2008), dar si Institutul Politehnic Bucuresti (1987 -1993), Stiinta si Ingineria Materialelor Metalice. In 2008 a devenit membra a UAP Romania, Filiala Pictura Bucuresti. Artista are o activitate intensa participand la expozitii si simpozioane nationale si internationale. Traieste si lucreaza in Bucuresti, Romania. A fost distinsa cu Premiul II la Bienala Internationala de Pictura Chisinau (2019), Premiul UAP al Romaniei pentru desen postal Brancusi, Targu Jiu (2019), Diploma de Mentiune de Onoare la Concursul International Art Olympia Tokyo (2019) si Prima Mentiune la Gh. Petrascu, Targoviste (2004).
Beti Vervega este absolventa a Institutului de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu” din Bucuresti 1996, la sectia Pictura. Membra a Uniunii Artistilor Plastici din Romania din anul 1997, debuteaza inca din timpul studiilor in anul 1994, cu o prezenta pe simeze intr-o serie de expozitii cu program organizate de artistul Teodor Moraru la galeria Galla din Bucuresti unde a expus impreuna cu mari personalitati ale artei romanestii. In 1997 deschide prima expozitie personala „Fragmente” la galeria Galla, iar la putin timp artista pleaca in Africa pentru 9 luni, calatorie ce ii va influenta practica artistica o perioada lunga de timp. In anul 2003 organizeaza o serie de expozitii in spatii neconventionale „Arta mai aproape de public” si, incepand din anul 2010 este curatoare a diverse expozitii de arta contemporana precum: „FemArt”, „Arte in Bucuresti”, Salonul National de Arta Contemporana, „Laborator interior”.
Credit foto: Andrei Mateescu

INTER-EXTERIOR
Proiect organizat de Asociatia Nucleu 0000, in parteneriat cu Uniunea Artistilor Plastici din Romania

Cofinantat de

AFCN

Parteneri media:

Propargarta, Vice.com, Spotmedia, IQ ADS, SMARK, Revista Zeppelin, Revista Arta, Radio Romania Cultural, Modernism.ro, Zile si Nopti, Daily Magazine, Ziarul Metropolis, Feeder, DigitizArte, Revista Atelierul, Munteanu, Igloo, Empower Artist Magazine, HAPP

*Proiectul nu reprezinta in mod necesar pozitia Administratiei Fondului Cultural National. AFCN nu este responsabila de continutul proiectului sau de modul in care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt in intregime responsabilitatea beneficiarului finantarii.