Home » Descopera orasul Thessaloniki din Grecia, intr-un weekend de vis
Comunicate

Descopera orasul Thessaloniki din Grecia, intr-un weekend de vis

Daca vrei sa ai parte de un weekend de neuitat si de un city-break care sa iti dea un stare de spirit de zile mari, Thessaloniki este evadarea perfecta.

Aflat doar la un zbor direct de numai o ora, orasul Thessaloniki sau Salonic din Grecia, este destinatia cu care nu vei da gres niciodata.
Situat in Nordul Greciei, la poalele muntelui Olimp si in regiunea Macedonia Centrala, Salonic este al doilea oras ca marime, dupa capitala tarii, Atena.

#Greekend in Thessaloniki

Vibe-ul grecesc, mancarea buna, oamenii si spiritul locului, te vor face imediat sa evadezi, fie si pentru un #greekend din cotidianul tau.
Zborurile directe sunt operate de Wizz Air, in fiecare luni si vineri, la preturi accesibile. Totul este superlativ, de la zbor si echipa, care este intotodeauna alaturi de tine, pentru a-ti oferi ajutorul la orice pas.

Thessaloniki Travel & Visit Greece

Alaturi de Thessaloniki Travel si Organizatia Elena de Turism, prin reprezentantul Georgios Stafylakis, am parcurs un super-itinerariu, pe care vi-l prezentam si voua.

Salonic este destinatia perfecta de city break, ideala pentru o evadare de weekend. Este unul dintre cele mai frumoase orase grecesti cu o istorie bogata si mostenire culturala, dar si cu o atmosfera moderna. Toata lumea din Grecia iubeste Salonic! Este un oras atat de vibrant, atat de cald si ospitalier, atat de fermecator! A fost mereu la rascrucea culturilor si gusturilor, prin urmare a creat o gastronomie unica, recunoscuta de UNESCO. Mancarea este pur si simplu uimitoare in Salonic si preturile sunt foarte bune!Va veti bucura absolut sa va plimbati in oras si sa explorati piata locala si magazinele, Salonic este cel mai placut oras pentru cumparaturi. Nu in ultimul rand este viata de noapte, intr-un oras care nu doarme niciodata! Mai ales daca va place muzica greaca, va veti bucura atat de mult sa petreceti in „modul grecesc” pana dimineata”, a declarat Georgios Stafylakis, reprezentantul Organizatiei Elene de Turism.

Am aterizat pe Aeroportul International „Makedonia” din Salonic, dupa un zbor foarte placut cu Wizz Air, asa cum va spuneam, iar de acolo, am fost preluati direct si dusi catre ONOMA Hotel.

ONOMA este un hotel de 5 stele, un loc foarte modern, care imbina cu succes elemente digitale si virtuale, fiind si unul dintre cele mai instagramabile locuri din oras. Fiecare oaspete cazat in acest hotel, este rasplatit cu o camera personalizata, in functie de profilul pe care echipa il contureaza si in functie de data nasterii.

Vineri seara o puteti petrece in hotel, acolo unde puteti avea parte de un ghid al intregului loc. Sala de recreere, dotata cu diverse aparate de joaca, tenis de masa electronic, o biblioteca generoasa, sala de sport, teren de baschet, piscina si o teresa rooftop, aflata la etajul 8. Acolo, la ultimul etaj, gasiti si un restaurant japonez – The Cloud Bar.

Dupa ce ni s-a facut intregul tur, am avut parte de o masa copioasa, pregatita de cei de la hotel, acolo unde ni s-a alaturat si Christine Kartali – Brand & Corporate Communications Manager Onoma Hotel, Grigoris Toulias – Head of Marketing Thessaloniki Travel si Eleni Maousidou-Vozika, una dintre ghizii nostri turistici.

Ce sa faci sambata in Thessaloniki?

A doua zi, am luat orasul la pas si ne-am dat intalnire cu ghidul nostru local, chiar la simbolul principal al orasului – Turnul Alb din Thessaloniki, pe care trebuie musai sa il vizitati.

Dupa care, ne-am dus catre Ergon Agora, un fel de supermarket cu traditie, de la mancaruri pana la vinuri grecesti, iar mai apoi am continuat catre Kapani Market – o piata traditionala si foarte vestita din Salonic, unde se vand fructe, legume, carne, fructe de mare, peste, mirodenii, ceaiuri, haine si suveniruri.

Intr-o alta hala din apropiere, am descoperit mai multe tipuri de masline, care mai de care mai aromate, cu combinatii de dulce si dulce-sarat, ulei de masline, branzeturi, celebra feta, originala din Grecia, dar si miere, produsa suta la suta la ei, mierea din bumbac fiind una dintre cele mai inedite. De asemenea, am savurat si deosebita lor bautura traditionala – Tsipouro, care este un fel de palinca sau tuica la noi.

Ulterior, ne-am indreptat catre Bahar Boutique Hotel, un hotel central din oras, care a fost restaurat, dar care si-a pastrat si din vechiul stil grecesc.

Mai apoi, am mers la Attica Mall, unde am descoperit cele mai inedite magazine de toate tipurile, iar pentru a ne relaxa, am mers la Melispa, unde am avut parte de cel mai bun masaj.

Pe seara am fost sa mancam in centrul vechi, la Kioupia, un restaurant cu specific grecesc, unde au mancare foarte buna si va puteti bucura si de muzica live.

Iar dupa toata ziua plina de activitati, am vrut sa ne delectam cu bouzoukia, o petrecere greceasca, la Scorpios Studio, un club de noapte, unde canta mai multi artisti locali cunoscuti sau la inceput de drum, iar pentru a-si arata recunostinta pentru ei, publicul, arunca cu tavi pline cu flori in ei, care mai apoi sunt notate pe un bilet si la final, platite.

Ce sa faci duminica in Thessaloniki?

A treia zi, am vrut sa descoperim si mai bine frumosul oras Salonic si am fost pe faleza, de unde puteam observa Muntele Olimp, dupa care am fost in piata Aristotel din centrul orasului, care este inconjurata de cladirile dreptunghiulare, care au o arhitectura de poveste, fiind una dintre cele mai aglomerate zone din Salonic, care este strabatuta zilnic de mii de oameni. Restaurantele, terasele si magazinele, sunt totodata cele care fac inconjurul faimoasei piete.

In calatoria noastra de descoperire a orasului, nu puteam sa ratam Arcul lui Galerius, acolo unde am putut admira monumentul de la inceputul secolului al IV-lea. Un view care iti va taia rasuflarea, se afla la Heptapyrgion sau The Castle of Thessaloniki, iar de acolo veti putea admira intreaga imagine de ansamblu a superbului oras grecesc.

Si cum puteam termina ziua mai bine, decat cu mancare in stil mediteranean? Asa ca, ne-am indreptat catre Maiami – Seafood Restaurant, care se afla in partea noua a orasului. Acolo, am intalnit-o pe Dina Tertsi, patroana restaurantului si pe Chef Sofia Teftsi, o romanca stabilita de mai multi ani in Grecia. Mancarea, prezentarea acesteia si mai ales gama larga de deserturi, servite intr-un mod inedit, au fost la superlativ.

Seara s-a terminat intr-un stil grecesc, cu explorarea mai multor cluburi si localuri din centrul orasului.

Ce am facut in ultima zi in Thessaloniki?

In ultima zi, inainte de a pleca catre aeroport, pentru ca aveam zborul dupa-amiaza, am mai avut parte de cateva activitati interesante, pe care vi le recomandam si voua.

Am fost la Bougatsa Bantis, o patiserie cu traditie din generatii, care facea cele mai bune placinte grecesti din zona. A fost o experienta de neuitat, pentru mine si pentru Andreea Stravoiu, colega mea, alaturi de care am pregatit cele mai bune placinte, fiind ajutor de patiser pentru patronul magazinului, Philippos Bandis.

Dupa asta, ne-am indreptat catre centrul orasului, acolo unde am vizitat Hagia Sofia, una dintre cele mai vechi biserici din oras, pastrate pana in prezent. Cu o arhitectura impresionanta care dateaza inca din secolul al VII-lea, cladirea ramane un loc de suflet pentru toti ortodoxii.

De acolo, am mers imediat catre Ble Taste Gallery, care se afla la doar 3 minute distanta de mers pe jos, unde se regasesc 7 magazine intr-unul singur. Totodata, aici se afla cel mai inalt cuptor de paine.

Dupa acest #greekend de poveste, ne-am intors inapoi acasa, cu o multime de amintiri frumoase si lucruri pe care vrem sa le repetam cu siguranta. Insa, daca ne va fi dor sau nu avem ce sa facem in Bucuresti, la mai putin de o ora, ne-am urcat in avion, prin compania Wizz Air si mergem catre Salonic, orasul viu din Nordul Greciei.