Home » Conferinta Nationala a Managerilor Culturali – editia a 10-a propune o tema necesara si actuala: Comunicarea si imaginea culturii in spatiul public
Evenimente

Conferinta Nationala a Managerilor Culturali – editia a 10-a propune o tema necesara si actuala: Comunicarea si imaginea culturii in spatiul public

Institutul National pentru Cercetare si Formare Culturala (INCFC) organizeaza in perioada 7 – 8 decembrie 2023 Conferinta Nationala a Managerilor Culturali (CNMC) – Editia a 10-a. Evenimentul va avea loc la Teatrul National „I. L. Caragiale” din Bucuresti, Sala Media.
Tema editiei aniversare din acest an – Comunicarea si imaginea culturii in spatiul public – este o pledoarie pentru dezambiguizarea imaginii publice a culturii, prin comunicare. O pledoarie pentru optimizarea si revitalizarea modalitatilor in care institutiile de cultura isi comunica oferta si relationeaza cu publicurile lor. Cine sunt, insa, partenerii pe care domeniul cultural ii are alaturi in acest demers? Pentru a raspunde la aceasta intrebare, prima zi a CNMC propune prezentari, dezbateri si sesiuni de networking care vor facilita intalnirea si dialogul dintre profesionisti in domeniul culturii si experti in comunicare, din mediul public si privat.
Prima sesiune, Comunicarea – parte integranta a managementului cultural, moderata de conf. univ. dr. Carmen Croitoru – Director General INCFC, va pune accentul pe campaniile de comunicare desfasurate in cadrul „Timisoara 2023 – Capitala Europeana a Culturii” si ii va avea ca vorbitori pe prof. univ. dr. Dumitru Bortun – Facultatea de Comunicare si Relatii Publice (SNSPA), Ada Hausvater – Director General Teatrul National „Mihai Eminescu” din Timisoara, Ovidiu Sandor – Presedinte Fundatia Art Encounters si Ioana Ciocan – CEO Art Safari.
In cadrul dezbaterii Cultura si relatiile internationale, prof. univ. dr. Constantin Chiriac – Director General Teatrul National „Radu Stanca” Sibiu si Presedinte Festivalul International de Teatru de la Sibiu, Natalia Mosor – Director Institutul Polonez, dr. Joachim Umlauf – Director Institutul Goethe, Loic Meuley – atasat cultural, Institutul Francez din Romania si Andrei Popov – Director Executiv, Forumul Cultural Austriac vor oferi exemple de bune practici in promovarea unor relatii culturale durabile.
Dezbaterea dedicata imaginii culturii in mass-media si a modului in care aceasta ajunge sa se reflecte in discursul public ii va aduce in dialog pe prof. univ. dr. Mircea Vasilescu – Universitatea Bucuresti, Ruxandra Tuchel – Director TVR Cultural si Renate Roca-Rozenberg – PR Manager TIFF, Electric Castle, Opera Aperta.
Nu in ultimul rand, sesiunea despre branding si pozitionare in cultura va aduce fata in fata manageri culturali si reprezentanti ai agentiilor de publicitate, intr-un dialog deschis despre viziunea si asteptarile profesionistilor din publicitate in raport cu institutiile de cultura, dar si despre modalitatile de incurajare a parteneriatului public-privat. Printre speakeri se vor afla prof. univ. dr. Lucian Georgescu, co-fondator cinepub.ro si expert marketing cultural, Maria Besnea – Senior Partner, Daescu Bortun Olteanu (DBO), Ciprian Stefan – Director General, Complexul National Muzeal ASTRA din Sibiu si Serban Alexandrescu – Co-fondator Headvertising.
Cea de-a doua zi a evenimentului va fi dedicata unor ateliere de formare profesionala care urmaresc sa contribuie la aprofundarea subiectelor dezbatute in cadrul sesiunilor, avand ca scop perfectionarea competentelor din domeniu si evidentierea importantei formarii continue. Atelierele vor avea in prim-plan teme precum brandingul, comunicarea online si finantarea din fonduri europene.
Programul evenimentului este disponibil aici: https://www.culturadata.ro/cnmc-10.
Aflati ultimele noutati de pe pagina de Facebook https://www.facebook.com/culturadata si contul Instagram https://www.instagram.com/culturadata.ro.